Deklaracja dostępności

Strona główna » Regulamin dostępności

Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Braniewie.

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

MPEC BRANIEWO

Deklaracja dostępności

Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o. o.  zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej mpecbraniewo.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego mpecbraniewo.pl.

Data publikacji strony internetowej: 2016-05-16.

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2018-12-21.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  1. Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań, niektóre dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
    • zostały opublikowane w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji;
    • są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt;
    • zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
  2. Możliwe jest, że niektóre filmy i grafiki zamieszczone w serwisie – opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej – mogą nie posiadać napisów lub innych wymaganych elementów zapewniających dostępność.
  3. Niektóre zdjęcia mogą nie zawierać poprawnych opisów alternatywnych.

 

Oświadczenie sporządzono dnia 2020-02-10. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

 

Klawisze dostępu (accesskeys)

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt: adres poczty elektronicznej biuro@mpecbraniewo.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 55 644 15 15. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji
w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu
7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości, skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

  1. Pod względem dostępności architektonicznej siedziba Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. (ul. Kościelna 4A, 14 – 500 Braniewo) nie spełnia wymagań określonych ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
  2. Bezpośrednio przed wejściem głównym do budynku znajduje się kilka miejsc parkingowych, w tym miejsca przeznaczone wyłącznie dla klientów i pracowników Spółki.
  3. Przed budynkiem Spółki, nie ma prawidłowo oznakowanego miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych.
  4. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome czy słabowidzące.
  5. Wejście na parter budynku znajduje się na poziomie gruntu.
  6. Dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze.
  7. Wejście na piętro budynku, gdzie znajduje się część biurowa, odbywa się wyłącznie przy pomocy schodów.
  8. Schody wyposażone są w dwustronne poręcze, stopnie schodów są proste, bez podcięć.
  9. Drzwi wejściowe nie są automatycznie otwierane.
  10. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść w towarzystwie psa asystującego lub psa przewodnika.
  11. Usługa skorzystania z tłumacza języka migowego jest niedostępna.

Udogodnienia

  1. W korytarzu, znajdującym się na parterze siedziby Spółki, umieszczono dzwonek, dzięki któremu osoba z niepełnosprawnością może skontaktować się z sekretariatem. Właściwy merytorycznie pracownik zostaje powiadomiony o wizycie osoby z niepełnosprawnością, następnie udziela jej stosownej informacji oraz odpowiedniej pomocy w załatwieniu sprawy.
  2. Również właściwy merytorycznie pracownik Spółki schodzi do interesanta po uprzednim zgłoszeniu telefonicznym 55 644 15 15 (numer sekretariatu umieszczony na stronie internetowej oraz mediach społecznościowych Spółki).
  3. Obsługa interesanta przez pracownika Spółki jest także możliwa po wcześniejszym kontakcie mailowym: biuro@mpecbraniewo.pl lub przy pomocy skrzynki EPUAP.

Utrudnienia

  1. Przed budynkiem brakuje wyznaczonego miejsca postojowego dla osób niepełnosprawnych.
  2. W budynku nie ma toalety przystosowanej dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
  3. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, pętli indukcyjnych, oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych lub słabowidzących.
  4. Budynek nie posiada windy.

 

 

Skip to content